Používame cookies

Súbory cookie a ďalšie technológie sledovania používame na zlepšenie vášho zážitku z prehliadania našich webových stránok, na to, aby sme vám zobrazovali prispôsobený obsah a cielené reklamy, na analýzu návštevnosti našich webových stránok a na pochopenie toho, odkiaľ naši návštevníci prichádzajú. Viac info

 

10 výhod elektronickej komunikácie s katastrom

Pridané: 26.8.2025

Naša realitná kancelária pristupuje k podaniam elektronicky. Viete aké sú výhody tejto komunikácie? 

1. Úspora času:

  • Nie je potrebné navštevovať katastrálny úrad osobne.
  • Podania a získavanie informácií je možné vybaviť rýchlo a kedykoľvek online.

2. Pohodlie:

  • Komunikácia prebieha z pohodlia domova alebo kancelárie.
  • Dostupná 24/7 – mimo úradných hodín.

3. Rýchlejšie spracovanie:

  • Elektronické podania sa často spracúvajú rýchlejšie ako papierové.

4. Nižšie poplatky:

  • Elektronické návrhy na vklad majú znížený správny poplatok (napr. z 100 € na 50 € pri štandardnom konaní).

5. Jednoduchý prístup k údajom:

  • Online prístup k listom vlastníctva, katastrálnym mapám, údajom o parcelách, stavbách, bytoch a nebytových priestoroch.

6. Transparentnosť a sledovanie konania:

  • Možnosť sledovať stav vybavovania návrhov a podaní elektronicky.
  • Dostávate notifikácie o pohybe v konaní.

7. Bezpečnosť:

  • Použitie elektronického podpisu zaručuje právnu záväznosť a autenticitu podania.
  • Služby ako elektronická schránka zabezpečujú dôvernosť komunikácie.

8. Zastupiteľnosť v konaní:

  • Ak podáva elektronické podanie za vás realitná kancelária, stáva sa tak splnomocnencom na zastupovanie. Kataster v takom prípade komunikuje s realitnou kanceláriou. Pokiaľ by nastalo prerušenie konania, vyriešia to za Vás. Reč katastra resp. právnikov na katastri môže byť niekedy na prvý pohľad dosť komplikovaná.

9. Prepojenie s inými štátnymi systémami:

  • Elektronická komunikácia s katastrom je prepojená s ďalšími štátnymi registrami a systémami (napr. Register právnických osôb, Register adries, Slovensko.sk), čo umožňuje automatizované overovanie údajov a znižuje potrebu dokladovania dokumentov, ktoré už štát má.

10. Ekologickosť:

  • Šetrí papier a znižuje uhlíkovú stopu spojenú s dopravou a fyzickou administratívou.

Autor: Mária Cillerová, RSc.

Potrebujem služby RK